Fractie en wethouder aan de slag bij Kwekerij Noordpoel

Tijdens de Kwakelse Veiling had de VVD-fractie een kavel ingezet waarmee de hoogste bieder de VVD-fractie een halve dag aan het werk kon zetten. Arnoud van der Knaap van Kwekerij De Noordpoel was deze hoogste bieder en kon dus de VVD-fractie naar eigen believen aan het werk zetten.

Op 16 april jl. was het zover, om 7:30 uur stond de voltallige VVD-fractie paraat aan de Poelweg. Uit solidariteit kwam ook wethouder Marvin Polak zijn collega's een handje helpen, daarmee werd dus meer menskracht geleverd dan voor de kavel tijdens de Kwakelse Veiling geboden was. Na een kop koffie was het tijd om het veld in te gaan, waar we met emmertjes door Arnoud aan de slag werden gezet om het onkruid tussen de planten uit te halen.

10:00 uur, eindelijk even pauze! Na 2,5 uur bukken, wat de VVD-ers overduidelijk in hun dagelijkse werk niet gewend zijn, was het even tijd voor een kop koffie en een goed gesprek met Arnoud van der Knaap. Natuurlijk werd dit gesprek aangegrepen om ook eens te beluisteren waar we volgens Arnoud ook aandacht voor moeten hebben in de lokale politiek, onderwerpen variƫrend van betere verlichting op sommige buitenwegen, de huisvesting van seizoen werkers tot speelaccomodaties bij scholen kwamen ter sprake. Kortom weer veel input waar de VVD-fractie mee aan de slag kan.

Maar tot die tijd moest er eerst nog tot het middaguur onkruid gewied worden. De volgende dag had menig VVD-er toch wel wat last van zijn of haar beenspieren, maar de ochtend werken bij Kwekerij De Noordpoel was een leuke en leerzame ervaring, die het kleinleed van een beetje spierpijn zeker waard was.