VVD bijeenkomst over tramlijn op 17 november

Op dinsdag 17 november a.s. organiseert de VVD Uithoorn – De Kwakel een open bijeenkomst over de plannen voor het doortrekken van de tram Amstelveenlijn naar Uithoorn. Inwoners van Uithoorn en De Kwakel zijn van harte uitgenodigd, de raadsleden en de wethouder van verkeer zijn ook aanwezig. Er is dus uitgebreid gelegenheid om van gedachten te wisselen over de plannen.

De bijeenkomst vindt plaats in Hotel-Restaurant Het Rechthuis aan den Amstel (Schans 32, Uithoorn) en start om 20 uur. Op woensdag 11 november a.s. is er in het gemeentehuis een presentatie over de huidige status van de plannen, tijdens de commissievergadering Wonen & Werken. Dan pas is er meer inzicht in de concrete plannen voor de tramlijn en kan op basis van deze informatie een inhoudelijk gesprek met de inwoners gevoerd worden.

De VVD vindt het heel belangrijk dat het huidige voorzieningenniveau, dat nu wordt verzorgd door buslijn 170, op zijn minst in stand blijft en liefst nog verder verbetert. Dat wil zeggen dat, ook na aanleg van een eventuele tramlijn, de voor Uithoorn belangrijke plaatsen, zoals de scholen in Amstelveen Zuid, Plein 1960, VU ziekenhuis en Leidseplein, goed en frequent worden aangedaan zonder allerlei overstap momenten. Daarin staan we als VVD Uithoorn – De Kwakel gelukkig niet alleen, aangezien ook Amstelveen groot belang hecht aan de OV-route door Noord Amstelveen.

Wilt u vooraf s.v.p. wel even aanmelden, zodat we weten hoeveel gasten we op 17 november kunnen verwachten. Dit kan via fractie@vvduithoorn.nl.