VVD vangt uitgeputte DUS! wethouder op bij 10EM Uithoorn

Het was weer een geweldige happening, de 31 editie van de 10 Engelse Mijlen van Uithoorn, georganiseerd door de AKU. Ook wethouder Ria Zijlstra (DUS!) liep deze editie weer mee voor de volledige 10 mijl, ofwel bijna 16 km. Met de finish in zicht was ze maar wat blij dat de VVD fractie klaarstond om haar op te vangen.

Vorig jaar was het de eerste keer dat de voltallige VVD fractie en een aantal bestuursleden ging helpen bij de 10 EM van AKU. Dit was zo goed bevallen dat toen is besloten er een jaarlijkse traditie van te maken. Dus ook dit jaar is de VVD Uithoorn - De Kwakel present om te helpen. De rol van de VVD fractie- en bestuursleden was, naast een helpende hand bij de drukte van de registratie in de ochtend, ook het helpen uitdelen van water en presentjes bij de finish.

Sportverenigingen zoals AKU draaien op en dankzij enthousiaste vrijwilligers, dat belang willen we hiermee nog eens extra onderstrepen. Zoals vorig jaar al toegezegd, de VVD maakt er een jaarlijkse traditie van om AKU te helpen met dit mooie sportevenement. Dit soort initiatieven zetten Uithoorn goed op de kaart.