Financiën op orde, tijd voor balans

Wij zijn als VVD van mening dat de gemeente er meer dient te zijn voor de inwoners en buurten die niet voortdurend extra aandacht nodig hebben. Voor werknemers en gepensioneerden. Voor mensen, die de ruggengraat van het vrijwilligerswerk vormen. Zij zorgen met hun inzet en door het betalen van belasting en lidmaatschap ervoor dat we sportvoorzieningen en bijvoorbeeld de bibliotheek in stand kunnen houden. Deze inwoners willen en moeten meer gehoord en vertegenwoordigd worden door dit college en deze raad. Solidariteit en voorzieningen kunnen alleen bloeien als we in deze gemeente ook ondernemers en mensen met werk aan ons kunnen blijven binden. Zij zorgen voor een weerbare samenleving en voorzieningen die iedereen ten goede komen. Woningen, werk, goede scholen, een mooie en veilige buitenomgeving en voldoende mogelijkheden om te ontspannen en te sporten. Dat is toch wat iedereen wil?

De tekst van het betoog in de eerste termijn door fractievoorzitter Nick Roosendaal is te downloaden via onderstaande link.