Brug zorgt voor één groot recreatiegebied

Afgelopen donderdag heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met de aanleg van een voetgangersbrug die Amstelveen met Uithoorn verbindt. Waarom?

Veel mensen genieten met hun hond van het losloopgebied langs de N201. Ook andere recreanten komen er graag. Net zoals in het Libellebos. Wat is er dan mooier dan de 2 gebieden veilig met elkaar te verbinden ter hoogte van tennisvereniging TCU? Veilig parkeren en de keuze om een langere wandeling te maken door het bos en/of de prachtige Bovenkerkerpolder.

Om deze reden heeft raadslid Nick Roosendaal van de VVD vorig jaar een motie ingediend voor een voetgangersbrug. Wethouder Polak (VVD) heeft in goede samenwerking met de gemeente Amstelveen en het waterbedrijf Waternet er alles aan gedaan om het plan snel te realiseren. Daarom ligt de brug aan de Hollandse Dijk er al over een paar weken. Het wordt zo nog leuker om in Uithoorn van het groen te genieten.

We houden u op de hoogte wanneer de brug er ligt!