Hart voor je buurt hebben

Een fijne buurt waar jong en oud zich thuis voelt maken we samen; met én voor elkaar! Elkaar begroeten, helpen met kleine klusjes, de buurt schoon houden en wellicht samen wat leuke activiteiten organiseren. Het zijn maar een paar voorbeelden om een gezellige sfeer bij u in de buurt te creëren.

De VVD heeft ervoor gezorgd dat er in de hele gemeente mooie speelvoorzieningen zijn aangelegd waar kinderen veilig kunnen buitenspelen. Deze willen we graag behouden en goed onderhouden.

In onze gemeente wonen ook veel ouderen en eenzame mensen die gebaat zijn bij een gezellige buurt.

De VVD vindt het dan ook belangrijk dat er in iedere wijk de mogelijkheid is om samen te komen om bijvoorbeeld een kopje koffie te drinken, een spelletje te spelen, een wandelingetje te maken of om elkaar op een andere manier te ontmoeten.

Verder moet de gehele openbare ruimte en de openbare voorzieningen goed toegankelijk zijn voor mindervaliden.

Wij vinden het erg belangrijk dat u zich veilig voelt in uw buurt. Kapotte straatverlichting moet snel gemaakt worden, het groen mag niet overwoekeren zodat de paden en het zicht vrij blijven en er kunnen whatsappgroepen gemaakt worden. De buurtbewoners kunnen elkaar dan snel op de hoogte brengen als er iets is. Wij zijn tenslotte als inwoners de ogen van de politie.

Een buurt waar je je thuis voelt vraagt dus een stukje eigen verantwoordelijkheid en een stukje ondersteuning van de gemeente.

De VVD wil:

• Goede voorzieningen in alle buurten;

• Aantrekkelijke groenvoorziening die goed wordt onderhouden;

• Optreden tegen verfrommeling en vervuiling;

• Een aantrekkelijk woon- en verblijfsgebied in het dorpshart aan de Amstel

• Terugdringen van de overlast van Schiphol.

Samen zorgen we er voor dat het voor iedereen heerlijk wonen blijft in onze gemeente!