Sport is er voor iedereen!

De VVD vindt sport en beweging heel erg belangrijk en daarom investeert de VVD daar ook in. Niet alleen dat sporten leuk en gezond is, is het ook erg goed voor jong en oud en voor de sociale contacten. Omdat wij het belangrijk vinden dat ieder kind kan sporten heeft onze Gemeente het Jeugdsportfonds. Ouders die het financieel minder hebben kunnen via dit fonds toch hun kind lid maken van een sportvereniging.

Verder werken sportverenigingen, scholen en buitenschoolse opvang nauw samen om de schoolgaande jeugd zoveel mogelijk met plezier te laten bewegen. Voor ouderen zijn er ook leuke laagdrempelige activiteiten zoals loop- en wandelgroepen.

De VVD vindt het belangrijk dat het gymmen onder schooltijd in een gymlokaal op school gebeurt of op geringe loopafstand van de school. Na schooltijd kunnen de kinderen lekker buiten spelen op de trap- en speelveldjes in de buurt en zijn er in iedere wijk door initiatief van de VVD mooi onderhouden speelplaatsen.

Verder krijgt het Duet een nieuwe gymzaal en naast een vernieuwde Scheg komt er ook een derde sporthal bij de Randhoorn.

Dit is een langgekoesterde wens van de VVD die eindelijk uitkomt. Zo krijgen we namelijk veel meer sportcapaciteit en kan onder andere iedere vereniging gewoon in onze eigen gemeente in de winter doorsporten.

De VVD wil een goed sportklimaat voor iedereen!