De VVD over de Programmabegroting 2019

De VVD is met haar coalitiepartners in staat gebleken om Uithoorn goed door de crisisjaren heen te loodsen, waardoor we vooruit kunnen kijken op een gezonde toekomst. In financieel opzicht zijn we er nog niet, de schuldenpositie is niet op orde, maar met de ingezette lijn hebben we er vertrouwen in dat we aan het einde van deze raadsperiode ook die uitdaging beslecht hebben. Eerder in mijn betoog noemde ik de begroting degelijk. Degelijk wil in deze context overigens niet zeggen ‘een sluitende begroting’, natuurlijk zou ik dat nog liever hebben gezien. Maar met met de voorliggende uitdagingen als Jeugdzorg en DUO+ is dat in 2019 nog niet haalbaar. De ingezette lijn van het college geeft mij het vertrouwen dat een sluitende begroting, met bij voorkeur een klein overschot, binnen afzienbare termijn een feit is. Daar zullen wij als VVD in ieder geval scherp op blijven letten en indien nodig op bijsturen. In de bijlage vindt u ons gehele standpunt over deze begroting.