op Woensdag 20 maart zijn er weer verkiezingen dit keer voor zowel provinciale staten als voor het waterschap. Uw lokale kandidaten leggen uit waarom zij kandidaat staan en waar zij zich voor gaan inzetten.

“Nick Roosendaal en Niels van Rijswijk lokale VVD kandidaten voor provincie en waterschap.

Nick Roosendaal (voormalig fractievoorzitter VVD Uithoorn-de Kwakel) staat 13e op lijst 1 voor de provinciale verkiezingen. Hij zet zich in voor betere bereikbaarheid van onze regio, meer betaalbare woningen en minder overlast door startende vliegtuigen. Waarom? De verbinding met Amstelveen en Amsterdam moet beter. De Zijdelweg (N521) staat te vaak vast en de ontsluiting met de N201 moet veiliger. Voor forensen en ondernemers is het belangrijk dat onze regio goed bereikbaar blijft. Zeker nu er veel bedrijventerreinen langs de N201 worden ontwikkeld. Denk in oplossingen. Nu de tram naar de Zuidas er komt, kun je meteen een snel fietspad aanleggen en investeren in meer recreatie in het groen. Als je je hond veilig kunt laten loslopen buiten de wijk, dan levert dat voordelen op voor iedereen.

De KLM is belangrijk voor onze economie. Er werken hier veel mensen bij dat prachtbedrijf. De netwerkfunctie van Schiphol is van belang voor het bedrijfsleven en ook de toeleverende bedrijven hier in de regio profiteren van een sterke nationale luchtvaartmaatschappij. Prijsvechters leveren een veel lagere toegevoegde waarde. Door die uit te plaatsen kan de netwerkfunctie worden versterkt zonder dat de Aalsmeerbaan meer starts moet verwerken. Kwaliteit boven kwantiteit. Groei van starts zonder hinderbeperking voor onze regio kan echt niet meer. De overheid moet zorgen dat de gezondheid van onze inwoners zwaar weegt, net als de behoefte aan meer woningbouw in de regio Amsterdam-Amstelland. Hoe mooi zou het zijn, als de bocht boven de Legmeer eruit gaat en we zo langs de trambaan huizen kunnen bouwen voor al die mensen die hier wel werken en hun familie hebben wonen, maar die geen betaalbare woning kunnen vinden? Nick wil zich inzetten voor “een integer overheidsbestuur waarop je kunt bouwen!”

Niels van Rijswijk staat voor de VVD 4e op de lijst voor de waterschapsverkiezingen Amstel, Vecht en Gooistreek. Zijn doel is om te zorgen voor droge voeten, voldoende waterberging en goede kwaliteit van het water. En wel tegen zo laag mogelijke kosten voor de burgers. Hoe? Door uit te gaan van de huidige inkomsten en dan de meest effectieve oplossingen in te zetten om de doelen te bereiken. Gebaseerd op bewezen oplossingen. “Het is natuurlijk veel beter om te zorgen dat ziekenhuizen hun water aan de bron zuiveren, zodat medicijnresten niet worden opgelost in het rioolwater en er dan tegen hoge kosten uit moeten worden gehaald.” Duidelijkheid vooraf over de watertaken en verantwoordelijkheden van inwoners, ondernemers en de overheid, daar begint het mee. En slimme en efficiënte uitvoering van de maatregelen (“werk met werk maken”) en effectieve controle en handhaving voorkomen grote kosten voor reparaties achteraf. Klimaatbestendige oplossingen en goede waterkwaliteit helpen ons aan schoon zwemwater en dragen bij aan een veilige en gezonde leefomgeving met meer biodiversiteit.

Stem 20 maart VVD voor een sterk lokaal geluid.”