Het jaar 2021, artikel van Michael Bouwmeester, raadslid VVD Uithoorn - De Kwakel

Traditiegetrouw begin je met een terugblik op het jaar ervoor. Dat zal ik nu ook doen maar dan wel heel kort, het was het jaar waarin alles anders werd en waar normaal ineens niet meer is zoals het voorheen was.

Het jaar van Corona en aan het einde kwam daar de Brexit deal ook nog eens bij. Voor iedereen heeft Corona impact, maar ook de Brexit heeft voor veel ondernemers in onze regio impact, kijkend naar de bedrijven in de in- & export en alle sierteelt kassen die wij hier hebben.

Het jaar 2021 begint waar 2020 mee is geëindigd, een lockdown. Het nieuwe jaar ingaan zonder vuurwerk en vrienden maar thuis met je gezin en geen of Cat1 vuurwerk. Voor sommigen was dit een zegen, voor andere totaal niet. 2021 zal uiteindelijk het jaar worden van de nasleep van het virus en een jaar vol keuzes.

Heeft u last van de nasleep van de crisis kunt u via de gemeentesite zien wat de gemeente voor u kan doen, zowel voor ondernemers als gezinnen en komt u er niet uit met de gemeente staat de VVD Uithoorn – de Kwakel altijd voor u klaar om met u in gesprek te gaan en te kijken wat wij als uw lokale politieke partij voor u kunnen doen.

De keuzes die ons te wachten staan in 2021 zijn onder andere wel of juist niet gevaccineerd worden tegen het virus, het is uw eigen keuze en hierbij wil ik u alleen meegeven denk er goed en rustig over na waarom wel of waarom niet.

Een andere keuze die wij hebben is de 2de kamer verkiezingen, hiervoor geldt ook denk hier rustig en goed over na. Het is erg menselijk om nu puur te stemmen na aanleiding van het virus en de maatregelen, echter stemmen wij voor de aankomende 4 jaar en niet alleen over het virus maar over de koers van het land en de wetten voor van alles en niet alleen 1 onderwerp. Natuurlijk ziet de VVD Uithoorn – de Kwakel u graag stemmen op de VVD.

Laten wij positief blijven en negatieve aspecten niet ons leven laten beïnvloeden. Veel mensen werken thuis en kinderen hebben thuisonderwijs geniet daarom van elkaar en voor de gezinnen geniet ervan dat je uw kinderen kan helpen met school en dit schooljaar als nog een succes kan laten maken. Verder ga lekker naar buiten voor een wandeling of pak de fiets, er zijn genoeg mooie plekken in de gemeente of plekken waar u normaal gesproken niet komt. En wanneer u dan buiten bent geef elkaar ruimte en groet elkaar, want een groet geeft ons positieve energie en daarbij wordt de saamhorigheid groter.

Ik wil graag eindigen met het volgende, in de afgelopen tijd zijn er door diverse mensen positieve dingen gestart en op sociale media gezet zoals onder andere: Foto’s die gedeeld worden van de gemeente, knuffels voor de ramen, happy stone’s en ga zo maar door. De VVD Uithoorn – de Kwakel wilt iedereen hier voor danken en u aanmoedigen om zo door te gaan.

Bedankt en blijf positief, wanneer u iemand nodig heeft voor uw vragen of uw hulp laat het weten de VVD Uithoorn – de Kwakel is er voor u.