Artikel van Martine: Veiligheid is de basis

Veiligheid is de basis!

Je veilig voelen in je huis, je wijk en daarmee in je gemeente is een vereiste. De afgelopen tijd lijkt onze gemeente echter steeds onveiliger te worden. Straatverlichting die niet brandt en gewoekerd groen dat tot onveilige (verkeers)situaties leidt. Onrust op straat, woninginbraken en aan het eind van 2021 zelfs het afsteken van zeer zwaar vuurwerk.

De VVD is ervan overtuigd dat veiligheid de basis vormt voor het welzijn van haar inwoners en ondernemers.

We spreken Martine Cranendonk, zij staat op de kieslijst van de VVD, heeft opgroeiende kinderen en maakt zich zorgen over de veiligheid in de gemeente. “Mijn kinderen gaan straks hun eigen keuzes maken en ik ben ervan overtuigd dat een veilige omgeving daaraan bijdraagt.

Naast de basisveiligheid op straat, zoals brandende verlichting en goed onderhouden groen, heeft onze gemeente steeds meer te maken met stadsproblematiek. We moeten daar tijdig op ingrijpen om te voorkomen dat dat uit de hand loopt. De VVD pleit dan ook voor meer zichtbaarheid van politieagenten en BOA’s. Zichtbaarheid op straat zorgt voor een  preventieve werking, waarbij noodzakelijke handhaving het sluitstuk is.

De wijkagenten moeten zichtbaar voor en bekend zijn bij de inwoners.  Hiernaast kunnen inwoners overigens ook zelf bijdragen aan het verbeteren  van de veiligheid. Denk bijvoorbeeld aan het melden van die  scheefliggende stoeptegel, maar ook die straatverlichting die (weer) stuk is.

Dit alles draagt bij aan het samen veilig houden van onze gemeente.  Als gemeenteraadslid wil ik mij daarvoor inzetten, zodat inwoners  en ondernemers een veilige omgeving hebben en houden. Zo kunnen  ook mijn kinderen veilig opgroeien en goede keuzes maken.”

Is veiligheid voor u ook een speerpunt?