Blog van Lisianne: 'De zomer voorbij'

De zon doet nog een poging, maar helaas, met de regen van het afgelopen weekend kunnen we niet anders concluderen, het najaar is begonnen.

Zomer 2022 was warm, het was droog en het was zonnig, we hebben er optimaal van genoten. Heerlijk naar buiten, wandelen, fietsen, varen, kamperen, in binnen of in buitenland.

Maar rustig was het niet. Er gebeurde zoveel in het land en in de media. En met elkaar hadden we terechte vragen.

Hoe moet ik verder met mijn (boeren)-bedrijf?

Kan ik straks mijn energie rekening nog wel betalen?

Wat gebeurt er toch allemaal met de opvang van vluchtelingen?

Welke gevolgen heeft dat (bouw)-project voor mijn leefomgeving?

Voor ons als VVD fractie is het dan belangrijk om zoveel mogelijk te vragen, te luisteren, informatie te verzamelen, de feiten en ook de zorgen. Om daarmee ons standpunt te bepalen en het gesprek in de Gemeenteraad en met het College aan te gaan. Om uiteindelijk dan ook de vraag te kunnen beantwoorden: Wat doet de Gemeente daaraan?

Het zou mooi zijn als het lukt om nog zo’n nazomeravond-overleg te hebben. Desnoods met een vestje of dekentje voor de koukleumen zoals ik ;)  Maar op enig moment moeten we onherroepelijk naar binnen en is de zomer voorbij.