Op 15 maart mogen we weer stemmen voor Provinciale Staten.

Nick Roosendaal uit Uithoorn staat op plek 8 van lijst 3. Wie is Nick en waar gaat hij zich voor inzetten?

Mijn naam is Nick Roosendaal. 52 jaar, gehuwd, 3 kinderen. Lid van VVD-netwerk Aalsmeer-Uithoorn. Was 16 jaar gemeenteraadslid in Uithoorn en ben sinds 2019 actief in Provinciale Staten. Kandidaat voor Amstelland-Meerlanden voor de Provinciale verkiezingen op woensdag 15 maart, namens de VVD op plek 8.

Ik zet mij in voor: 1) Wonen bereikbaar maken voor onze kinderen, 2) meer ruimte voor recreatie in een groene omgeving en 3) een duurzame (waterstof)transitie van de industrie en Schiphol. Voor een gezonde en welvarende toekomst voor iedereen.

De VVD werkt in regio Amstelland-Meerlanden ...

...voor versnelling van de woningbouw.

Jong en oud willen en betaalbaar kunnen wonen in Amstelland-Meerlanden. Zoveel mogelijk mensen moeten in hun eigen omgeving een huis kunnen vinden dat bij hen past. Daarom versnelt de VVD de woningbouw door meer bouwlocaties toe te staan. Niet alleen in de grote woonkernen zoals Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Aalsmeer en Uithoorn, maar ook aan de randen van dorpen zoals bij Rijsenhout, Kudelstaart en De Kwakel. Ook verkorten we bouwprocedures door regels simpeler te maken.

...voor betere bereikbaarheid met auto, fiets en OV.

In Amstelland-Meerlanden moet iedereen veilig en vlot van A naar B kunnen reizen. Hierbij willen mensen de vrijheid hebben om zelf te kiezen met welk vervoersmiddel zij op pad gaan. Daarom verbetert de VVD de bereikbaarheid door meer te investeren in het onderhoud van wegen, bruggen en viaducten. Ook zorgen we dat nieuwe woonwijken goed bereikbaar zijn. We zetten in op een verbetering van de N207 (Leimuiderweg), N521 (Zijdelweg) en de N231 (Legmeerdijk).

...voor versterking van de economie.

Ondernemers en bedrijven zorgen voor werk, bruisende buurten. levendige winkelstraten en zijn de basis van een welvarende regio Amstelland-Meerlanden. Daarom versterkt de VVD de economie door te denken in kansen en nieuwe ontwikkelingen. We vereenvoudigen regels en verbeteren het vestigingsklimaat door ruimte te blijven bieden aan boeren, bedrijventerreinen, havens en industrie. Hierbij zien we er wel op toe dat zij aan de wettelijke regels voldoen.

...voor verduurzaming met draagvlak.

In regio Amstelland-Meerlanden nemen we het klimaat serieus en willen we de wereld schoner, mooier en gezonder doorgeven aan onze (klein)kinderen. Daarom zoekt de VVD bij de verduurzaming samen naar de beste oplossingen. Zo horen windmolens op zee en niet op land en zonnepanelen op daken en niet op kostbare landbouwgrond. We staan open voor nieuwe, slimme technieken en alternatieve energiebronnen. Geen symboolpolitiek maar maatregelen die werken. We zijn groen, maar niet gek.